5 wskazówek na dobry sen

XXI wiek jest zdecydowanie dynamiczny. Mnogość informacji, oraz powszechny brak czasu powodują nadmierną eksploatację organizmu, czego efektem jest mniejszy czas poświęcany na sen. Chorobami, które wynikają z braku snu są cukrzyca, różnego typu nowotwory czy przede wszystkim ten, który jest zdecydowanie najwidoczniejszy i może utrudniać nam relacje towarzyskie, czyli nadwaga. Chcemy Ci w poniższym artykule zaprezentować rozwiązania, dzięki którym unikniesz tych chorób oraz zachowasz równowagę w swoim życiu.

Co zrobić, by dobrze spać?

Aktywność fizyczna, to jeden ze sposobów na zachowanie odpowiedniej liczby godzin snu. Pamiętaj przede wszystkim, aby nie ćwiczyć bezpośrednio przed pójściem spać, ponieważ organizm potrzebuje kilku godzin na regenerację i jeżeli zaburzysz ten rytm, to miej pewność, że jakość Twojego snu nie będzie odpowiednia

Odpowiednie odżywianie jest niezwykle istotnym czynnikiem. Kwestią jest przede wszystkim co jeść wieczorem, a więc unikaj ciężkich potraw jak smażone produkty, a jedz rzeczy, które będą łatwo przyswajalne dla organizmu i sprawią, że kolejnego dnia będziesz czuć się dobrze po dobrze przespanej nocy jak ciemne pieczywo, czy makaron z pełnej mąki

Unikaj alkoholu, który przede wszystkim źle wpływa na drugą fazę snu oraz może powodować chrapanie i ścisk mięśni gardłowych. W konsekwencji możesz mieć pewność, że kolejny dzień nie będzie najlepiej przez Ciebie przeżyty

Spanie w wygodnym łóżku. Z wiekiem docenisz wygodę, natomiast gdy jesteś młody to nie przykładasz do tego wielkiej wagi. Warto spać na twardym łóżku, gdy mamy skoliozę

Korzystanie z ziół. W przypadku gdy zawodzą naturalne sposoby zawodzą, to warto postawić na ten sposób na dobry sen. Naturalne zioła jak kozłek lekarski czy melisa są naszymi sprzymierzeńcami w walce z bezsennością

Nie chowaj problemów pod dywan. Staraj się rozmawiać ze swoją rodziną, bądź bliskimi o swoich problemach. Stres potrafi doprowadzić do bezsenności, a wygadanie się przed bliskimi jest formą terapii i zapobiega pogłębianiu się naszych trosk.